..:: Lehce pesimistický šiřitel otevřených standardů, který se nepřestává divit, co se okolo něj děje ::..

Sexualita v reklamě

10. září 2005 v 23:13 |  Úvahy a názory
V událostech, komentářích byl zajímavý rozhovor o tom, na kolik je etické zobrazovat v reklamě ženu v řekněme submisivní pozici. Byla tam paní (slečna?), která se problematikou zabývá a zrovna se vrátila z konference, kde se právě vliv reklamy na postavení ženy ve společnosti probíral. Musím říct, že jsem byl poměrně zklamán. Za celou dobu se zmohla na jeden extrémní případ, který zaznamenala organize Rosa (pomoc týraným ženám), kde manžel ponižoval svou ženu nucením opakování submisivních pozic z reklam. Dalším kamenem její oponentury bylo přirovnání všeobecné tolerance k erotice v reklamě k Černobylskému mraku, který nás obklopuje. Jako argumenty poměrně slabé. Ani na přímý dotaz nebyla schopna říct, co by se mělo konktrétně udělat.

Nejsem psycholog, sociolog ani genderolog (nebo jak se to jmenuje), ale řekl bych, že z toho plyne jediný závěr: nedá se s tím dělat vcelku nic. Reklama musí výrobek prodat, jinak je zbytečná a dokud bude muž reagovat silněji na hloupou modelku v bikinách než na paní předsedkyni Akademie věd, tak mají modelky o práci postaráno...

Všeobecná tolerance k erotice je podle mého názoru zdaleka méně škodlivá, než třeba všeobecná tolerance k násilí, jako je tomu v USA. Podívejte se na jejich mainstream... Pohádky nejsou o ničem jiném, než že jedna figuka seká druhou, panáčci na hraní jsou naturalisticky vyvedení bojovníci, atp. Ne děkuji. Já raději zůstanu u Pata a Mata, igráčků a trochy té erotiky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama