..:: Lehce pesimistický šiřitel otevřených standardů, který se nepřestává divit, co se okolo něj děje ::..

Roztržitý učitel

17. listopadu 2006 v 20:27 |  Zábava
Tak mám po ránu výuku hardwaru v angličtině. Je to tříhodinová přednáška. Přednáším, přednáším, v půlce udělám přestávku. Po přestávce pokračujeme. Asi 45 minut před koncem se už cítím celkem unavenej, i studenti už jsou takoví nesoustředění, dokonce jsem je musel trochu napomenout. No ale přednáším dál a říkám si, že by se ta anglická výuka neměla rozvrhovat na tři hodiny, že už melu z posledního. S vypětím sil to dovykládám. Měl bych končit půl a deset minut, ale pouštím je už o půl. Dojdu zničenej do kanceláře, podívám se pořádně na hodiny a vidím, že je půl dvanácté, ne půl jedenácté. O hodinu jsem přetáhl... Na příští přednášce jim budu muset každýmu dát malou čokoládku za výdrž, že se nikdo ani neozval. Poslouchat mě čtyři hodniny v kuse je výdrž... :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tom Pavlicek Tom Pavlicek | 4. prosince 2006 v 12:03 | Reagovat

Tak to koukam panacku. Asi vykladas dost poutave, protoze si nedokazu predstavit ze by se neco takoveho mohlo stat za nasich studii. :-)

2 zdeny zdeny | 11. prosince 2006 v 20:07 | Reagovat

Jistě je to velký výkon, ale jde o metodu středověkou. Přednášet. studenti poslouchají a zapisují, pokud stihnou, porozumí... V dnešní době by bylo lépe texty hodit na internet a provozovat semináře, diskuse, praktika atd. Každý by byl povinen se to naučit sám, dotazy na semináři, samozřejmě i v chatu na webu, atd. Sám moc dobře vzpomínám na doby, kdy jsem studoval a internetu a compech nebylo ani tuchy. Chyběly informace, sháněly se staré knihy a přesto metoda přednášení a zapisování se mi zdála i tehdy zkostnatělá. Ostatně jen málokdo byl skvělý řečník.

3 David David | 18. prosince 2006 v 22:16 | Reagovat

To, co navrhujete je normální kombinovaná forma studia.

Je samozřejmě vhodné dávat prezentace na web, psát různé e-learningové opory atp. Sám to dělám.

Ale:

1) Uvědomte si ale, že pokud chcete udělat poutavou, aktuální přednášku na určité téma, pořebujete na přípravu řádově mnoho hodin až několik dnů. Pokud byste k ní měl napsat fulltextovou verzi, zabere Vám to několik 3x tolik času. Mezitím budete konzultovat, chatovat, vysvětlovat a pracovat? Takže bud budou přednášky aktuální nebo fulltextové. Oboje nejde.

2) Nemyslím si, že přečíst určitou knihu je stejně efektivní, jako když Vám někdo její obsah vysvětlí. Právě ona příležitostná spontální diskuze v průběhu přednášky je věc, které si u čtení moc neužijete.

3) A to hlavně! Vy znáte studenty, co budou z hodiny na hodinu číst materiály a pak pravidelně konzultovat jejich obsah? Já ne, ani sám jsem to v naprosté většině případů nedělal. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama